Click it and you'll be very pleased..

Saturday 29 December 2012

Segmen Back to School by Aen Hwaii

:: Assalamualaikum ::


Quite interesting tp yg sengetnye sy dh tamat sekolah. In 1 and a half years, sy bakal jd teacher. Insha Allah..seronok jgk la kot bca pengalaman2 and pendapat kids nowadays. *grin*
Tp, semua org ad pengalaman bersekolah. Zaman-zaman naif lg..Kids, dgr ckp teacher..enjoy la while you still have the time..hohoh


Soalan

1) Apa kenangan lucu kamu mula-mula masuk sekolah ? *ceritakan*
The weird thing is..the first thing that happend to me setiap kali mula-mula msuk msti berkait dgn bdk laki.
De ja vu? haha..xtau la.

Sekolah Rendah :
Anyway as I was saying..Msa kecik2 dlu mula2 kna hntr sekolah, mak tak tunggu lama, lps blikan buku exercise kt koperasi, jmpa guru kelas, trus msuk kelas. Then mak bg signal nk blik. Anaknye ni angguk2 je la. Then a few days after that, a new boy msuk kelas aku. Dpt pulak dia duduk sblh aku. Sbb dia bdk baru, dia xd buku teks. Aku dgn kedekutnya sdaya upaya elak eye contact sbb aku pikir msa tu klau kna kongsi akn awkward la kan. Cikgu plak tlg buat pengumuman kt situ minx aku kongsi buku dgn dia..Alahai...merah menyala muka. Kantoi kedekut. hahaha..bdk2 lg..

Sekolah Menengah :
Mula-mula masuk duduk sblh row bdk lelaki. Dia keep on pndang nk kwn la tu. Aku plak jnis pemalu sgt. Berkerut je la muka. ( Serious, bdk2 kelas aku dlu takut dgn aku ) But I can't handle it. Cm anti-sosial pun ad gk aku dlu. Beza sgt dgn skrg. Plus, mula-mula msuk Form 1, jmpa kwn2 dr sekolah rendah. Time sekolah rendah, bdk2 laki pakat2 pggl aq 'Hantu Galah' sbb aq tinggi. Eyh...malu plus sakit hati..kwn2 baru smua dh tau nama panggilan tu. Actually bdk2 laki ni jeles sbb aq yg perempuan ni lg tinggi dr dorg. Dorg tak dpt terima hakikat. hohoh..


2) Cikgu paling kamu sayang ?
Arwah Pn Bariah > Bekas Penyelia Petang SK Sg Rokam, Ipoh
Pernah tuisyen dgn dia dlu. Dulu aku tak suka Bahasa Inggeris. Payah bg aku. Tapi Arwah dgn gigih dan sabarnya be by my side and encourage aku like a proper teacher. Insha Allah, sy akan ikut jejak teacher. :)

Miss Saratha > Bekas Teacher English SMK Sultan Abdul Aziz, Teluk Intan
Sgt strict, punctual, hardworking. She's a nightmare utk bdk2 tp saviour utk makbapak..haha..true story. Ktorg dlu tertunggu2 bila dia nk ambil cuti..Xprnh! Smpi 1 hari dia bgtau dia akn pindah ke Putra Jaya. Ktorg ingt ktorg akn gumbira suka ria la lps dia pergi kan..Tp tak, we actually miss her. Aku plg rindu homework2 and style mengajar dia yg lain dari cikgu2 lain..


3) Mata pelajaran yang kamu suka ?

Sekolah Rendah :
B.I, Seni, B.M, Sains

Sekolah Menengah :
B.I, EST, B.M and Chemistry

Ya, aku mmg org language.

4) Kalau selalu kamu bangun pagi *waktu sekolah* jam berapa ?
Plg2 awl dlu aku biasa bangun 5.30 pagi.

5) Apa nama sekolah kamu ? *ceritakan apa yang best dekat sekolah kamu*
SK Sungai Rokam, Ipoh > ad makcik jual cendol.
SK Dalarama, Teluk Intan > padang dia kecik mak aih..blh buat pertandingan lari 200meter je. ad makcik jual kuih muih.
SMK Sultan Abdul Aziz, Teluk Intan > Ad kelas yg bt praktikal, ternak ikan keli and jual kt cikgu-cikgu, buat sos petai and jual kt kedai2 berdekatan. Femes jgk la skolah ni.


6) Azam kamu pada tahun 2013 ?

Live life to the fullest!



Tag 


3 comments:

Unknown said...

gdluck :S

ztra.znddn said...

jum join GA sy!!
http://apple-crunchh.blogspot.com/

mscoffeecat said...

Aen DeaHwaii : Hahaha.. what's with the smiley? Thnx girl.


Zaa Tyra : Wow! Thnx. Will do. Insha Allah.. :)